زَر نوشت

وبلاگی بیش نیست.

زَر نوشت

وبلاگی بیش نیست.

پاسخ به سامان عزیز

پاسخ به گفته های سامان


سلام سامان عزیز

1- عقیده ما که نه (چون ما با اعتقاد واقعی به اسلام خیلی فاصله داریم ) ولی معتقدیم اسلام حق مطلق است و هر اعتقادی وقتی که به سمت حق شدن سوق پیدا کند و اشکالاتش برطرف شود منجر به اسلام خواهد شد.

2-عقیده شما فرمودی نسبی است ، این اعتراف بزرگی است چرا که توان دفاع از هیچ یک از گزاره های اعتقادیت را از شما خواهد گرفت چرا که طرف مقابل می تواند همه گزاره های شما را به اتهام نسبی بودن رد کند.

3- اینی که حکومت می کند اسماً اسلام است و به گفته خود بزرگان نظام، ما در ابتدای پیاده کردن اسلام هستیم و نه تنها ما که امام علی و پیامبر (ص ) هم در شرایط سخت زمان خود نتوانستند این دستور العمل را کاملا اجرا کنند.

4- هر دین و مذهبی به اقتضای تعریفش از آزادی حق دارد از آزادی صحبت کرده و تعریف خود را ارائه کند و سایر تعاریف آزادی را نقد کند.

5-مردم ما بدنبال حکومت گرایش ها و مذاهب گوناگون در طول تاریخ در این دوره با رای بالا به نظام اسلامی رای دادند و حاکمیت آن را پذیرفتند.

6- حق نقد را همه دارند همانطور که در محافل علمی و نشریات تخصصی روزانه دهها مقاله در  بررسی آراء اسلام منتشر می شود و در واقع هم همین نقد ها و بررسی ها توانمندی اندیشه اسلامی را به این سطح از توانایی علمی رسانده است. اما  باید بین نقد و تخریب و توهین تفاوت جدی قائل شد.  آنچه بعضا در سایت ها و نشریات (خصوصا در دوره دولت قبل) حاکم بود بعضا توهین و تخریب و تقبیح بود به جای نقد علمی.

7- جواب عملکرد هر کس به عهده خودش است نه اسلام ،  هر کس به اعتقادات خود عمل می کند و این اسلام مظلوم است که هیج وکیل مدافعی ندارد تا به کسانی که به نامش کاری می کنند بگوید که عملکرد ها را به نام اسلام جا نزنند.

تا اینجا جواب صبحت های قبلی بود از اینجا جواب جوابهای شما به ما

1- اسلام یه باکس است یا یک پکیج یه یک بسته کامل که تمام آنچه برای کمال انسان (همان انسان نسبی) لازم است توسط نه من و نه شما و نه هر انسان دیگر (با سطح دانش محدود نسبت به شناخت واقعی انسان) که توسط خدای عالم و حکیم با اشراف کامل بر تمام زوایای روح و جسم انسان طراحی شده و در اختیارش گذاشته شده است. هر تهمتی به این ایدئولوژی از قبیل ناقص بودن ، قدیمی بودن ، یک جانبه بودن و سایر تهمت ها با توجه به طراح چیره دست آن وارد نیست و در بحث دقیق مردود خواهد شد.

2- بله اسلام حق مطلق است و هر دین و مذهب دیگری از نظر ما ناقص و رو به انحراف، و این نسخه نسخه کاملا درست زندگی بشر است. (چرایش بماند اگر پرسیدی بگویم) اگر بپذیرند سعادتمند هستند و اگر نپذیرند بدبخت خواهند شد (حتی اگر دنیای آبادی داشته باشند) ، هرچند کسانی که به اسلام اعتقاد ندارند حق زندگی و بهره مندی از امکانات جامعه را به عنوان انسان دارند. (مگر بر علیه نظام اسلامی دست به خشونت بزنند) ، اگر حضوری بحث می کردیم قول می دهیم که از مرحله جشن پتو فراتر نرویم J

3- اسلام یک مذهب ظاهری نیست که برادر، بسیاری از احکام اسلام شخصی هستند و مخفی. با زور شمشیر اگر در خیابان کسی تظاهر به اسلام کند نیازی نیست که در خلوت نماز بخواند. یا روزه اش را نگاه دارد. اسلامی که با زور حاکم شود هیچ گاه به نسل های بعد منتقل نخواهد شد اگر حتی سالها حکومت کند. مگر این همه غیر مسلمان در کشور ما دینشان را با زور شمشیر نگاه داشته اند. چرا در پی حمله مغول ما مغولیست نشدیم . آیا شمشیر مغول کند بود یا مردم دینشان را خود بدون فشار شمشیر برگزیده بودند. اصولا بحث حاکمیت اسلام با شمشیر در بین ایرانیان یک مغلطه تاریخی برای فرار از انتقال مسالمت آمیز ایرانیان از دین های قبل به اسلام است. شمشیر در ایران فقط به روی حاکمان کشیده شد و البته همان هم مورد تایید امام علی (در دوران عمر) نبود)، شما مسلمان زاده نیستی؟ که اینگونه آزادانه دین گذشتگانت را نقد می کنی و به دنبال یک انتخاب خوب می گردی؟ آنچه ممکن است به جبر نظام های حاکم و فرهنگ مردم از دین وارد زندگی افراد شود جز جلوه های ظاهری نیست. (مثل اسم، حجاب و سایر اعمالی که مشخصا جلوه اجتماعی دارند) بقیه دین (بلکه درصد بسیار بالایی از دین) مربوط به قلب و زبان و خلوت است که به راحتی قابل نپذیرفتن و عمل نکردن است.

4-عدم توسعه دین در مکه بخاطر فشار های کشنده قریش بود نه به خاطر شمشیر ،  و توسعه دین در مدینه دقیقا به خاطر انتخاب اهل مدینه بود (تاکید می کنم انتخاب)  و نه به خاطر شمشیر.  پیامبر به روی هیچ گروهی ابتدائاً شمشیر نکشید. (بار دیگر تاریخ را بخوانید)

5- تفکر منطقی به یک راه حل منجر می شود. هیتلر و چنگیز هم اگر مسیر درست تفکر را طی می کردند به نتیجه ای که رسیدند نمی رسیدند. تاکید می کنم تفکر اصولی منطقی نه فکر کردن برای ارضای اغراض و تمایلات نفسانی (مثل ناسیونالیسم و نازیسم هیتلر و کشورگشایی چنگیز)

7- اینکه هیچ عقیده ای جز تشیع درست نیست با اینکه هیچ عقیده ای جز تشیع حق اظهار نظر ندارد زمین تا آسمان فرق می کند. همه عقیده ها محترمند و حق اظهار نظر دارند ولی درست نیستند. (اینکه در حکومت چه اتفاق می افتد به اسلام ربطی ندارد)

11- شریعتی اعتقادات خودش را مطرح کرد و به نظر خودش جامعه را به راه راست هدایت کرد (که به نظر من هم همین کار را تا حدودی کرد) و این هیچ اشکالی ندارد.

12- اسرائیلیات ربطی به اسرائیل کنونی ندارد. در علوم اسلامی به احادیثی که توسط یهود (که در حکومت بنی امیه دارای مناصبی بودند) جعل و به مدد حکومت بنی امیه در جامعه نشر داده شده گفته می شود .

13-با قاطعیت می گویم اسلام تنها راه درست زندگی است ، ان الدین عند الله الاسلام (آل عمران آیه 19)

14- مقایسه کنید با جمعیت 3 نفری اسلام در سال اول بعثت و جمعیت کمتر از هزار نفری اسلام در هنگام هجرت و باز جمعیت میلیونی ادیانی نظیر بت پرستی و زرتشت و سایر ادیان معاصر پیامبر.

15-متاسفانه تصور شما از اسلام همان احکام اجتماعی است که 10 درصد اسلام هم نیست. آنچه باید اجرا شود و نمی شود 90 درصد اسلام است که شخصی است و انسانی را بناست بسازد که دستورات اجتماعی را درست اجرا کند.  غیبت از زنا بدتر است (الغیبه اشد من الزنا) ولی بسیاری از کسانی که با شنیدن زنا رگهای غیرتشان بر می آید به راحتی آب خوردن غیبت می کنند . و همینطور سایر اعمال

16-مطهری به عنوان اندیشمندی که یک دوره تغریبا کامل با ادبیات امروزی تمام اسلام را در کتابهایش تبیین کرده و تغریبا هیچ جا به انحراف نرفته است مثالی خوب برای یک اندیشمند مسلمان و مدافع اسلام راستین است. اینکه به قول شما اشتباه کرده یا ماله کشی و از این حرفها باید دقیقا بحث کنیم.

17- آنچه در جنگ ها بر سر ایرانیان و سایر ملتهای همسایه اسلام اولیه آمد مورد تایید امام علی نبود و ماحصل اسلام منحرف شده خلفا بود. امام علی کسی بود که وقتی شاهزاده ایرانی (شهربانو دختر یزدگرد) را به اسارت به مدینه آوردند برای فروش مقابل عمر ایستاد و از فروش او ممانعت کرد و (با توجه به شرایط آن روز) تنها کاری که توانست بکند این بود که به ایشان امکان انتخاب همسر را بدهد. (کاری که هنوز در کشور ما نتوانستیم در مورد دخترانمان انجام دهیم.) و شهربانو هم امام حسین جوان را به همسری برگزید. و به هیچ وجه اسیر نماند.

18- الحمد لله که در ایتالیا به دنیا نیامدم  و به این لطف خداوند شاکرم. چرا که در آنصورت پیدا کردن مسیر حق بسیار سخت می شد.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 09:16 ق.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

-- راستگو -- شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:24 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
ما یک سایت جست و جو ایجاد کرده ایم که فقط سایت های به زبان فارسی در آن ثبت خواهد شد.
شاید به نظرتون کار اضافی باشه چون می شه از گوگل هم استفاده کرد.
ولی تفاوتش در این هست که ما چون سایت و یا وبلاگ های به زبان فارسی را ثبت خواهیم کرد و اگر کسی کلمه انگلیسی را جست و جو کند در نهایت با سایت و یا وبلاگ های فارسی مواجه خواهد شد که در گوگل اگر کلمه انگلیسی جست و جو کنید به سایت های انگلیسی مواجه خواهید شد.

اگر شما مایل به ثبت وبلاگ یا وب سایت خود در موتور جست و جو هستید ابتدا باید یک لینک در وبلاگ یا وب سایت خود به آدرس http://www.rastgo.com با عنوان "راستگو" بدهید و بعد در لینک زیر در خواست می دهید تا وبلاگ یا وب سایت شما در موتور جست و جو ثبت شود.
http://www.rastgo.com/submit-script/

متشکریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد